А. АХМАТОВА "ПІСНЯ ОСТАННЬОЇ ЗУСТРІЧІ"

От ви й на карантині А робота не може стояти на місці. Поки у вас багато часу для самостійної роботи, пропоную виконати лінгвістичний аналіз одного з віршів А. Ахматовій по темі "Любовна лірика".



“Пісня останньої зустрічі”.



Так безпомічно груди холоділи,

Але кроки мої були легкі

Я на праву руку надягла

Рукавичку з лівої руки



Здалося, що багато щаблів,

А я знала - їх тільки три!

Між кленів шепіт осінній

Попросив: “Із мною вмри!



Я обманутий моєї сумовитої

Мінливою, злою долею”.

Я відповіла: “Милий, милий -

І я теж. Умру з тобою!”



Це пісня останньої зустрічі

Я глянула на темний будинок

Тільки в спальні горіли свічі

Байдужо-жовтим вогнем



Питання для сприйняття вірша



1. Охарактеризуйте загальне враження, що робить вірш Ахматової. Що йому властиво : ускладненість, вичурность форми або простота й зовнішня невибагливість?



2. Які інтонації переважають у вірші?



3. Яке переживання лежить в основі вірша?



Зверніть увагу на назву й на те, що у вірші ніде прямий почуття героїні не називається. (Тут дам невелику підказку:



Це пов'язане із традиціями “високого модернізму”, до якого належить і акмеизм: для постсимволистских плинів у поезії досить актуальної була проблема відповідності слова тому, що воно позначає. Насамперед це стосується слів, що передають психічні стани людини. Обмежений набір таких слів - “любов”, “ненависть”, “хвилювання”, “сум'яття” при невичерпному багатстві відтінків щиросердечних переживань людини змушує поетів шукати непрямих засобів передачі всіх нюансів людських емоцій і станів).



4. Як щиросердечний стан героїні проявляється в її вчинках, її сприйнятті навколишнього світу? Знайдіть у вірші “мовці деталі”, або “знаки лиха”. Продовжите їх: рукавичка з лівої руки, ...



5. Чому Ахматова так “скупа” у використанні зображувально-виразних засобів?



6. Поясните зміст епітета “горіли свічі байдужо-жовтим вогнем”.



7. У чому типовість даного вірша для любовної лірики А. Ахматовій?



Роботи приносите в понеділок! Тим, хто не принесе роботи, виставлю, як і обіцяла, оцінку 2.



Крім цього вірша, прочитати ще вірші А. Ахматовій "Стисла руки під темною вуаллю"



Тема наступного уроку: Доля Росії й доля поета в лірику Ахматової.



Прочитати вірша «Мені ні до чого одичні раті», «Мені голос був...», «Я навчилася просто, мудро жити..», «Заплакана осінь, як удова...», «Рідна земля», «Приморський сонет».



Завдання викладу по одному з добутків завтра, 28 січня.



И ще: скласти таблицю "Життя й творчість А. Ахматовій".




Популярные сообщения из этого блога

Краткое содержание ЖУРНАЛ ПЕЧОРИНА

Опис праці Щедре серце дідуся

Твір про Айвенго